Przeskocz do treści

układ

24 kwietnia, 2017

nie jestem fizykiem. ale tak na chłopski rozum przy poprzednim układzie żeby mieć do dyspozycji 300l cwu musiałbym podgrzać zbirnik 2 razy na dobę po 4-5kwh co dałoby mi ok 8-10kwh, teraz mam to samo za 2,5-3kwh. to chyba taniej. pewnie z naukowego punktu widzenia macie racje. ja z użytkowego widzę dużą korzyść w ilości cwu i niższych rachunków.wszystko wyjaśni się podczas zimy. mój cel to 3 tysie za sezon przy tych samych temp. wewnętrznych. Moja pompa mnie przerasta. Pisałem  http://klimatyzacjapolska.pl/wentylacja/ wcześniej o problemach z nią, z wyłączaniem. Teraz działała wieczorem i działa ok. Tzn. Nie wyłącza się, grzeje do zadanych temperatur (dochodzi do 58C temp. zasilania więc chyba nie ma problemu z ilością czynnika R410) różnica jest taka że teraz testy wykonywałem wieczorem 22-23 gdzie temperatury są na dworze o ok. 10C niższe. I jeszcze jedna rzecz wcześniej nie było skroplin a teraz się z niej leje ciurkiem podczas grzania. Czy ma ktoś jakiś pomysł? Skoro to dopiero dom w budowie to nie wyobrażam sobie, by ktoś budował dom o zapotrzebowaniu większym niż 50W/m2 stąd było moje „gdybanie”.OZC – obliczenie zapotrzebowania na ciepło, ja osobiście polecam zlecić to firmie, w moim dzienniku trochę opisałem. Można oczywiście bawić się zamemu ale uważam ze w tych cenach za które to robią firmy absolutnie nie ma to żadnego sensu. masz do tego prawo, jestem za tym, żeby chwalić rzetelnych i uczciwych wykonawców, ale napisz w końcu jakiś konkret. Zużywam sporo CWU. Jakieś 300l dziennie (3 pełne wanny narożne). Zasobnik nagrzewam do 45 stopni i przy obecnych temperaturach na zewnątrz wychodzi lekko ponad 5kWh na dobę. Centralne ogrzewanie wyłączone bo w domu temperatura około 23-24 stopnie bez dogrzewania. Podgrzanie zbiornika od po wyczerpaniu wody zajmuje godzinę może 1,5h… podaje, że nagrzanie o 50 stopni całego zasobnika grzałką 3,3kW zajmuje 5h16 czyli wnioskuję, że pochłania 17kWh czystego prądu. Ja podgrzewam o 40 stopni więc przyjmijmy, że potrzeba 13kWh. Do   wentylacja Warszawa  tego straty dobowe 2,7kW (wg karty katalogowej) czyli blisko 16kW. Czyli moje zużycie daje obecnie rzeczywisty COP na poziomie 3 (jeżeli faktycznie zużywam 300l wody).
Zużywasz już cwu? Ile dziennie? Ile trwa podgrzanie zbiornika i ile żużywa energii przy obecnych temp. zewn.?

No comments yet

Dodaj komentarz