Przeskocz do treści

zwolnienie

Sierpień 13, 2019

Godzinka i dokumenty załatwione. Albo recepta, albo nawet zwolnienie lekarskie – czego akurat potrzeba. Dostępna jest nawet historia leczenia. Są też zaświadczenia medyczne, wybierać można w skierowaniach do specjalistów. Wszystko bez żadnej wizyty lekarskiej, bez wychodzenia z domu. Wystarczy odpalić internetowy czat. Płatność przelewem, dostawa do skrzynki pocztowej, listonosz przyniesie.Potrzebujesz szybko recepty, a twój lekarz rodzinny odmawia Ci jej przyznania? Niepotrzebna nam diagnoza, wystawimy Tobie wszystko bez formalności, szybko i tanio!”. To jedno z internetowych ogłoszeń. Strona firmy przypomina witrynę prawdziwej kliniki. Prosi tylko o kontakt, ma nawet czat w konsultantem. Choć ten od pewnego czasu nie działa, więc trzeba zostawić numer kontaktowy. I czekać.W sieci bez trudu można znaleźć ogłoszenia dotyczące sfałszowanych dokumentów. Możliwości w zasadzie są dwie: albo jakiś nieuczciwy lekarz znalazł sposób na dorabianie, albo oszuści polują na naiwnych. Dostaną pieniądze, ale niczego nie wyślą. Tym bardziej, że od 1 grudnia 2018 roku lekarze muszą wystawiać elektroniczne zwolnienia. Choć i to nie chroni w 100 proc. przed nieuczciwymi medykami.

Reklamy

panowie

Sierpień 13, 2019

A co oni potrafią, że mieli by zarabiać tyle, oni nie zasługują nawet na to co otrzymują, łamać konstytucję i pukać laską to potrafi każdy, czy tylko z tego powodu należy się to wszystko. To normalne,to polska mentalność.To tak jak wakacje all inclusive,na których ludzie objadają i opijają się do granic możliwości i jeszcze wynoszą ile się da, bo coś jest za darmo. Człowiek rozsądny nie powinien wypominać marszałkom apanaży – wcale zresztą niewysokich….. Nie godzi się jednak na ich nadużywanie władzy: częste podróże samolotami na trasach gdzie można dotrzeć tańszymi środkami lokomocji; luksusowe warunki mieszkaniowe: przesadną ochronę; lekceważenie parlamentarzystów opozycji; butę i arogancję; służalczość wobec szefa rządzącej partii…Ludzi tak bezczelnie żerujących na narodzie powinno się dla przykładu wieszać, nie ma żadnego usprawiedliwienia dla draństwa, dopóki nie będzie takich konsekwencji tak długo patologia będzie górą. Kto mieszkał w Londynie to wie, że metrem jest najszybciej i najłatwiej. Z całym szacunkiem , ale też nie można Speakera porównać z Marszałkiem. W Polsce Marszałek to II osoba w państwie, Marszałek Senatu III, wyżej niż premier (czwarta osoba). W Anglii zaś jest monarchia i cała kolejka sukcesorów. Speaker nie jest więc regentem, a tylko odpowiada za prowadzenie posiedzeń. I ma być tylko skutecznym urzędnikiem, bez zadań reprezentacyjnych, całej kancelarii, słynnej zamrażalki itd. To jest tak jak buradztwo do wladzy i pieniedzy sie dorwie. Tuskowi np nie przeszkadza jazda na hulajnodze. Ale Pisowcy jak szydlo czy ogrodnik Kuchcinski gdy do wladzy sie dorwali to musza pokazac kto tu jest PANEM. typowa wsiowa zagrywka

układ

Kwiecień 24, 2017

nie jestem fizykiem. ale tak na chłopski rozum przy poprzednim układzie żeby mieć do dyspozycji 300l cwu musiałbym podgrzać zbirnik 2 razy na dobę po 4-5kwh co dałoby mi ok 8-10kwh, teraz mam to samo za 2,5-3kwh. to chyba taniej. pewnie z naukowego punktu widzenia macie racje. ja z użytkowego widzę dużą korzyść w ilości cwu i niższych rachunków.wszystko wyjaśni się podczas zimy. mój cel to 3 tysie za sezon przy tych samych temp. wewnętrznych. Moja pompa mnie przerasta. Pisałem  http://klimatyzacjapolska.pl/wentylacja/ wcześniej o problemach z nią, z wyłączaniem. Teraz działała wieczorem i działa ok. Tzn. Nie wyłącza się, grzeje do zadanych temperatur (dochodzi do 58C temp. zasilania więc chyba nie ma problemu z ilością czynnika R410) różnica jest taka że teraz testy wykonywałem wieczorem 22-23 gdzie temperatury są na dworze o ok. 10C niższe. I jeszcze jedna rzecz wcześniej nie było skroplin a teraz się z niej leje ciurkiem podczas grzania. Czy ma ktoś jakiś pomysł? Skoro to dopiero dom w budowie to nie wyobrażam sobie, by ktoś budował dom o zapotrzebowaniu większym niż 50W/m2 stąd było moje „gdybanie”.OZC – obliczenie zapotrzebowania na ciepło, ja osobiście polecam zlecić to firmie, w moim dzienniku trochę opisałem. Można oczywiście bawić się zamemu ale uważam ze w tych cenach za które to robią firmy absolutnie nie ma to żadnego sensu. masz do tego prawo, jestem za tym, żeby chwalić rzetelnych i uczciwych wykonawców, ale napisz w końcu jakiś konkret. Zużywam sporo CWU. Jakieś 300l dziennie (3 pełne wanny narożne). Zasobnik nagrzewam do 45 stopni i przy obecnych temperaturach na zewnątrz wychodzi lekko ponad 5kWh na dobę. Centralne ogrzewanie wyłączone bo w domu temperatura około 23-24 stopnie bez dogrzewania. Podgrzanie zbiornika od po wyczerpaniu wody zajmuje godzinę może 1,5h… podaje, że nagrzanie o 50 stopni całego zasobnika grzałką 3,3kW zajmuje 5h16 czyli wnioskuję, że pochłania 17kWh czystego prądu. Ja podgrzewam o 40 stopni więc przyjmijmy, że potrzeba 13kWh. Do   wentylacja Warszawa  tego straty dobowe 2,7kW (wg karty katalogowej) czyli blisko 16kW. Czyli moje zużycie daje obecnie rzeczywisty COP na poziomie 3 (jeżeli faktycznie zużywam 300l wody).
Zużywasz już cwu? Ile dziennie? Ile trwa podgrzanie zbiornika i ile żużywa energii przy obecnych temp. zewn.?

wykres

Kwiecień 24, 2017

Ciekawa aplikacja, ale jak wylicza projektowe obciążenie cieplne budynku które jest podstawą do prawidłowego doboru mocy pompy. O obliczeniu zapotrzebowania na ciepło nie wspomnę. Wydaje mi się część aplikacji licząca i porównująca koszty ma jakąś wartość ale podstawowe wartości na pewno nie są wyliczone dokładnie. Jedna pionowa kreska na wykresie to godzina więc jak widać grzanie trwało niecałe pół godziny.
To czy starcza tania taryfa zależy wyłącznie od zużycia wody.Przy pierwszym nagrzaniu TAK – 300l to 2x więcej niż 150. Ale już podczas normalnego używania ogrzewa się tylko taką ilość wody, jaka zostanie zużyta. Czy zużyjesz 100l z zasobnika 150-cio litrowego czy 100l z zasobnika 300-tu litrowego to potrzebna  klimatyzacja domowa  na nagrzanie 100l zimnej wody energia będzie taka sama. Różnica jest tylko w stratach postojowych zasobnika ale one są porównywalne przy 150 i 300 litrowych zasobnikach. To zależy na ile informacja o zużyciu w podziale na strefy czasowe są dla Ciebie niezbędne. Mam licznik 2-taryfowy na półce i brak motywacji do zmiany z 1-taryfowego. Ostatecznie (w moim przypadku) decyzja o ogrzewaniu przez PCi i rezygnacji z gazu skutkuje przyjęciem cen energii z wadami i zaletami korzystania wyłącznie z „elektryki”. Wadą jest brak dywersyfikacji (oprócz piecokominka na wypadek „w”), a zaletą brak opłat „stałych” od innych (również gazowych) źródeł energii. Jak do tej pory wystarcza mi informacja o tym, ile „średniocenowo” wydaję na cwu i c.o. Ustawienia PCi powodują http://klimatyzator.eu/klimatyzacja-do-mieszkan/ obniżenie średniej ceny kWh en.el. co kompensuje mi gotowanie i pieczenie prądem. Summa summarum bilans wychodzi na plus. A udowadnianie sobie i innym wyższości świąt Bożego Narodzenia nad Wielkanocą mnie osobiście nie „rajcuje”
Natomiast niepokoi mnie zużycie prądu. Skoro przy grzaniu grzałką starczało 4-5kWh to na pompie powinno wyjść 1,5! I wielkość zasobnika nie ma tu znaczenia – to było ważne tylko przy pierwszym podgrzaniu. Straty postojowe dużego, nowego zasobnika nie powinny być większe niż o połowę mniejszego starego!

instaluje

Kwiecień 24, 2017

zdradzisz jakie jest podejście takich firm jak twoja do pompiarzy?Niestety nie wiem jakie są plany dotyczące taryf dla pomp ciepła, te decyzje są przygotowywane na wysokim szczeblu i to nie bynajmniej w spólkach energetycznych ale na poziomie ministerstw. Społki energetyczne są z większościowym udziałem skarbu państwa i to rząd decyduje o polityce cenowej w nich, pośrednio, ale zawsze.  Ja instaluję pompę Atlantic od mikiego za kilka chwil,zresztą cały system grzewczy i wentylacyjny mam od niego,byłem przy kilku montażach „sprawdzających” i nie zrezygnowałem,także wg mnie jest dobrze
Pierwszymi rachunkami z pompy pochwalę się niedługo,przy okazji wygrzewania płyty.
Sądząc z mojego zapotrzebowania,  http://klimatyzacjapolska.pl/klimatyzacja/  wyniki będą bardzo fajne a przyjmuję COP2,5
może zacieracie ręcę że sami wam się podkladamy na przyszłość jak dowalone zostaną stawki
a może przeciwnie może coś z tymi stawkami będzie ciekawego, mam takową pompę uruchomioną od tygodnia. jestem bardzo zadowolony ( na razie). jest cicho , czysto ( miałem eko…), mam ust 45*C 300l, w taniej taryfie 13-15 i dobowe zużycie to 2,5 – 3kwh = nie cały 1zł. wcześniej było 150l i ok 4-5kwh. wychodzi 3,5 – 4 razy taniej na cwu. a w zimie zobaczymy.wychodzi na to że 2 x więcej wody zużywają
jaką wielkość pompy masz , ile godzin na dobę chodzi teraz pompa [mieścisz się w 13-15?]
ja mam cwh 300 l i s10 jeżeli jest jakaś firma która montuje tobie pompę to jeżeli ma uprawnienia do pierwszego uruchomienia nie powinna skasować ciebie za nie
jeżeli nie ma uprawnień powinien to zrobić serwisant z uprawnieniami który może cię obciążyć jedynie kosztem dojazdu..
dziś rozpakowałem pompę j. zewn. to fujitsu miejsce produkcji tajlandia inne rzeczy francja itp. Masz jakiś pomysł?
Najlepiej i najszybciej przy takim agregacie kup sobie dwa duże krawężniki drogowe obsadź je na podmurówce..pozwala na projektowanie systemu pomp ciepła Aquarea w dwóch trybach: prostym oraz eksperckim. W obydwu można stworzyć projekt używając generatora, który krok po kroku przeprowadzi użytkownika przez ten proces. Aplikacja Aquarea Designer sama zaproponuje pompy ciepła, które zapewnią odpowiednią wydajność i poprą swój wybór stosownymi wykresami. W zasugerowanym projekcie  klimatyzacja do firmy  użytkownik może wprowadzać zmiany. Co więcej, program obliczy całkowite koszty ogrzewania i produkcji ciepłej wody, zużycie prądu czy COP także w przypadku używania dodatkowych źródeł ciepła jak np. panele słoneczne czy kominki lub bez nich. Aplikacja może również wykonać zestawienie wartości emisji CO2, kosztów inwestycji, utrzymania i surowców, takich jak: drewno opałowe, gaz czy ogrzewanie elektryczne. Następnie porówna je z pompą ciepła firmy Panasonic – dzięki temu projektanci będą w stanie pokazać klientowi różnice i pomogą dokonać wyboru.”
Dookoła podsyp sobie wszystko np. tłuczniem.
A agregat postaw na dwóch szynach montażowych np. z hilti.
Jeżeli chcesz bardziej zaawansowany sposób montażu gotowa ramka posadowiona na podmurówce nóżki zrobione z pręta gwintowanego fi 18-22mm zakończony stopkami..
Dzięki tym stopką gwintowanym możesz sobie łatwiej wypoziomować urządzenie..
zdaje sobie sprawe ze wiele zależy od polityki panstwa

sezon

Kwiecień 24, 2017

podpowiedzćcie jaką taryfę wybrać?
4600 kwh na sezon Myslę ze dość dobrze orientuję się w taryfach Tauronu, jestem pracownikiem Tauronu i zajmuje się aplikacjami gospodarki licznikowej.
Zróżnicowanie w obrębie danej taryfy wynika ze Tauron powstał skonsolidowany z dawnego Enionu i Energii Pro http://klimatyzacje.org.pl/  a te z kolei to powstały z dawnych zakładów energetycznych np Enion składał się z 5 zakładów energetycznych podobnie Energia Pro.
Są to zaszłości ale czy nastąpi ujednolicenie stawek w danej taryfie dla całego Tauronu tego nie wiem.
zapotrzebow 3,2 kw przy minus 18
podlogówka cały dompompa dobrana z nadwyżką
s10 a zapotrzebowanie domu to 3,2 kwMówisz o taryfie G12W ?. Zdawało mi się, a sprawdziłem oferte Tauronu z wyłaczeniem dawnego Vaffentala oraz PGE ze ta taryfa ma tanie godziny w dzień.
Mozesz podać w jakim regionie ta taryfa jest taka ułomna.
łudze się że mniej będę wjeżdzał w droższą taryfę
ciekawe czy te dwie godziny w dzien starczą dla cwu przy 3 osobowej rodzinie
facet który mi zakłada twierdzi że najlepiej brać jedną taryfę
ja myślę o dwutaryfowej lub wekendowej Zmiana sprzedawcy nic nie da, jezeli sprzedawca nie ma takiej taryfy w swojej ofercie co dystrybutor to nie możez z takiej taryfy skorzystać.
Czyli przykładowo mieszkasz na terenie dawnego Vattenffala (jeszcze dawniejszy ZE Gliwice) a chcesz mieć taryfę G12W i wybierasz sprzedawcę np Tauron (który notabene wykupił Vaffentala) który tę taryfę ma w swojej ofercie to niestety nie możesz otrzymać tej taryfy ponieważ lokalny dystrybutor nie ma jej w swojej ofercie.
Oczywiście są prowadzone prace nad ujednoliceniem taryf w całym Tauronie, ale na przeszkodzie stoją między innymi terminy wygasniecia niektórych umów czyli względy ekonomiczno prawne.

13-15 i 22-6 plus sobota i niedziela taniej 0,35 groszy całkowicie
reszta dnia to 0,71 całkowicie z wszystkimi kosztami

u mnie to kaliska energa

może mnie zaraz będziecie mnie stąd chcieli wykopać ale uważam że kablarzom łatwiej jest sobie zaplanować grzanie
jakie macie doświadczenia? między G 11 a dziennym w G 12 jest ok 10gr różnicy …
nocna jest prawie o połowę tańsza  Z praktyki mogę Ci powiedzieć, że kilka razy analizowałem na prośbę celowość zmiany G12 na G11. Najczęściej były to przypadki zmiany sposobu użytkowania energii elektrycznej (bojler elektryczny pracujący tylko nocą zastąpiony podgrzewaczem gazowym, parnik elektryczny nieużytkowany itp.). W żadnym z tych miejsc nie było pompy ciepła. W każdym przypadku średnia cena (z faktur) była odrobinę niższa od średniej w G11.  http://zagospodarowanie-deszczowki.pl/ Mając PCi ustawioną w priorytecie na okres niskiej taryfy możesz mieć tylko lepiej. W moim rejonie wystarczy mieć jakieś 30% w drugiej taryfie, żeby już się opłaciło. Przeważnie są kalkulatory taryf na stronach dostawców, to możesz sobie zasymulować zużycie i porównać.
wystarczy że nastawisz 0,5* różnicy pomiędzy taryfami, nawet tego nie poczujesz a praktycznie cały czas będziesz grzał w tanim prądzie

temperatura

Kwiecień 23, 2017

mam pytanie odnosnie samego funkcjonowanie PC z ogrzewaniem podłogowym. Załóżmy że:

PC bierze 3Kwh. Ustawiamy temp w domu aby było 25st.. Załózmy że jest 0st na zewnątrz. Czyli wg krzywej PC oblicza ile ma wstrzyknąć ciepła w podłogówkę. Nie do końca tak to będzie. Jeśli nastawisz niższą temperaturę, to PC będzie się włączała na krócej i pewnie rzadziej – po prostu będzie „wstrzykiwać” mniejsze porcje energii. Sumarycznie będzie więc chodziła krócej w ciągu doby i nie weźmie 30kWh tylko np. 20.

I ustawienie mamy takie(godziny):
6-11 PC ma pracować na 25st w domu
11-18 PC ma pracowac na 18st
18-23 znowu 25
23-6 na 18

Czyli nalezy przyjąc że PC bedzie chodziła cały czas wręcz przez 10h. Co da 30Kwh. W domu bedzie ciepło jak cholera i o to chodzi. Zalezy jak szybko dom Ci sie wychlodzi, moze zajsc koniecznosc zalaczania sie sprezarki w kazdym cyklu dogrzewania ale moze nie wlaczyc sie bo temperatura nie spadnie ponizej zadanej.
Podlogowka ma duza bezwladnosc wiec i temperatura w domu nie spada tak szybko.
Nizsza zadana temperatura wiaze sie zazwyczaj z krotsza praca pompy i odwrotnie -wiec COP bedzie inne dla roznych temp. -tak z grubsza Zalezy jak szybko dom Ci sie wychlodzi, moze zajsc koniecznosc zalaczania sie sprezarki w kazdym cyklu dogrzewania ale moze nie wlaczyc sie bo temperatura nie spadnie ponizej zadanej klimatyzacja do biura.
Podlogowka ma duza bezwladnosc wiec i temperatura w domu nie spada tak szybko.
Nizsza zadana temperatura wiaze sie zazwyczaj z krotsza praca pompy i odwrotnie -wiec COP bedzie inne dla roznych temp. -tak z grubsza

Jeśli jednak zmienimy ustawienia że PC ma grzać odpowiednio na 21 i 17 stopni. I PC znowu bedzie chodziła przez około 10h, czyl;i weźmie 30Khw. Ale w domu już bedzie zimniej…..

Jaka zatem jest różnica COP czy ogólnie opłacalności PC, jeśli pogonimy ją w 10godzin w takiej czy innej zadanej temperaturze, jeśli zeżre i tak 30kwh a w domu Jeżeli obecnie przy różnicy temperatur 25-4=21K temperatura w ciągu 8h spada o 0,8st. C, to przy temperaturze zewnętrznej -20st. C (dT=45K) http://klimatyzacjapolska.pl/klimatyzacja/   możesz się spodziewać spadku temperatury w tym samym czasie o 1,7K , czyli do 23,3st. C.
Jak widzisz nie ma tu większego znaczenia, czy temperaturę I taryfy ustawisz na 18 st. C, czy na 23st. C, pompa ciepła i tak będzie pracowała tylko w II taryfie aż do czasu, gdy nie będzie w stanie w ciągu nie podnieść temperatury do 25 st. C (wyprodukuje w tym czasie mniej energii niż wyniosą straty budynku w ciagu całej doby).